så kan det vá

Jag borde visst tvätta, strycka och packa. Istället sitter jag här med biknimärken, ruffsiga luggfläta och en nyutläst bok i knät, nyss inkommen efter fyra timmars solande. Jag ska tvätta och packa snart, ska bli så gött att komma iväg samtidig som jag är lite besviken över att jag tänkt resa bort just den helg som F berättade att hon och I tplanerat att komma ner för att hälsa på mig på och se Jkpg. Jag surar också lite över att ingen busschaufför i detta län vill bemöda sig med att förklara hur jag ska gå till väga med mitt busskort när jag tar mig till eller ifrån jobbet då jag tror att jag åker i två zoner. Jag börjar utveckla någon form av rädsla för jönköpings länstrafiks busschaufförer. Jag brukar inleda med att i enkla ord ställa frågan jag behöver svar på och får oftast något snäsigt högst oförståeligt tillbaka. Om jag efter det vågar mig på en följdfråga eskalerar som regel den där inneboende irritationen som tycks finnas hos jlt-chaufförerna och den en tredje fråga uteblir oftast från mitt håll. Jag är med andra ord fortfarande förvirrad. Det påminner mig om den intensivkurs jag skall ta i slutet min sista skoltermin nästa vår - då blir det tamejfasen körkort! Hursomhelst, nu ser jag fram emot att sätta mig på ett luftigt X2000 imorgon och bege mig till sköna gröna Värmland. Dags att tvätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback