smoooth

Jag sitter på mammas inglasade verande och väntar på att kaffekokaren ska pysa färdigt så jag kan placera mig i solstolen en liten stund till innan jag svirar om och åker till jobbet. Mina dagar är numer helt underbara, jag jobbar korta dagar, är ledig långa perioder, och väl på jobbet trivs jag fint. Dessutom har sommaren nått hit. Jag har spenderat hela förmiddagen (ställde minsann klockan på 8.00) på en handduk i solen med en bok av Mia Törnblom som jag läste ut. Nu efter lunch inser jag att jag har en hela 40 minuter till övers, så det blir kaffe i solen med bok nummer två, en liten stund till.

Bokade tågbiljett till Karlstad igår, konstigt nog var första klass billigare vilket innebär tågresa inklusive frukt, dryck, internettillgång och förbestämd plats. Appropå resa så är i stort sett allting klart inför Autralien resan nu. Det börjar sjunka in, att jag åker till andra sidan jorden om mindre än en månad. Jag har fått visum, boende, resa, bekräftelse på att jag kommit in på de kurser jag sökt. Har till och med fixat skjuts från flygplatsen när jag anländer, det skall tydligen stå en chaufför i arrival hall och vänta på mig :) Lyx. Det ingår när man bokat boendet. Skulle chauffören inte dyka upp (hemska tanke) ska man tydligen ringa Leisure Coast Limousines vilket får mig att fundera på vilken typ av skjuts det är jag ska få. Tänker de hämta mig med en limo? Är inte det att satsa lite väl högt? Skumt, men roligt.

På torsdag drar jag alltså till härliga Värmland för fyra dagars ledighet. Det skall bli riktigt sommarväder och förutom att jag fått M att lova att han skall ro oss ut till någon solig klippa invid Fryken där vi kan picknicka så får helgen föra med sig vad den vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback