skräp

Jag hatar strul vilket förmodligen hänger ihop med att jag älskar ordning och reda. Det stör mig därför nåt så fruktansvärt att Malaysian Airlines hör av sig två veckor innan avgång för att berätta att det skett en del förärndingar i tidtabellen på grund av en mellanlandning i Frankfurt, där man måste tanka. Bra där. Jag antar att det var helt omöjligt att förutspå och kläcka ur sig lite tidigare!? Som kompensation erbjuds jag ett dagrum i Kuala Lumpur (någonting säger mig att detta dagrum kan bestå av precis vad som helst, precis var som helst) samt matkuponger. Dessutom skulle min ankomst försenas med tolv timmar. Så jag bestämde mig något impulsivt för att tacka ja till erbjudandet om att få pengarna tillbaka, och börja om på nytt.

Jävla fasoner.

Skönt nog har jag lyckats varva ner då jag kommit över en ny biljett. Thai Airways ska ta mig till Australien (vilket beslutades efter att pappa av någon obehaglig anledning som jag inte vågade fråga om avrådde mig från att boka med Air China) Istället för Kuala Lumpur kommer jag nu att mellanlanda i Bangkok vilket känns tio gånger mer spännande än Kuala Lumpur. Enligt hemsidan verkar planen väldigt mycket 2000-tal och inte alls rangliga och gamla. Första klassplatserna verkar mer utgöras av privata små hotellrum i lyxformat. Jag som reser i ekonomiklass får nöja mig med ett säte men verkar dock ha tillgång till en egen liten tv fäst på sätet framför mig vilket innebär att jag får styra över min underhållning. Det räcker gott för mig. Gud nåde den som gör förändringar i tidtabellerna nu. Antar att jag får höra av mig till det där Leisure Coast Limousines som skulle plocka upp mig på flygplatsen trots allt.

Kommentarer
Postat av: Fia

ååh gud! Jag hade freakat ur! Jag hatar också strul, och vill planera saker in i minsta detalj. Skönt att det löste sig! :)

2009-07-01 @ 17:56:45
Postat av: Sarah

Härligt att du är p+å G igen ..kram

2009-07-02 @ 09:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback