on the road again

Då var det dags att lämna sommarlovet bakom sig och återgå till vardagsmåstena. Det bar mig emot måste jag säga, jag hade gärna legat vid Fryken och pressat ett par dagar till. Jag lämnade ett trettiogradigt Karlstad klockan tolv och sitter för tillfället på en Swebus Express som erbjuder gratis Internetuppkoppling. När jag kommer hem ska jag ta mig en redig dusch tills det blir imma på fönstren och speglarna, är det någonting jag inte kommer sakna så är det att upptäcka att vattenpumpen lagt av sekunden efter att jag masserat in schampo i håret... för att i sin tur upptäcka att hårtorken inte kan användas på grund av att elen lagt av. Men så fort det där huset rustats upp lär det bli oemotståndligt, det förstår ju jag.

I lördags bestämde M och jag oss för att ta oss "ut på byn". Vi hamnade till slut i Sunne där vi betalade 100 pix bara för att få se Rednex spela Cotton Eye Joe playback. Där stod vi och trängdes med ett helt gäng lyriska värmlänningar och jag bara kände att det var så värt det. Det kändes så genuint på nåt vis. Synd att det är över.

Nu ska jag återgå till min bok. Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback