påskhelg

Jag känner att jag står vid ett vägskäl vad gäller bloggens fortsättning. Därav lösenordsskyddet. Vi får se vad som händer.

Har ni haft en trevlig påsk? Det har jag, i allra högsta grad. Vi fick besök av svärföräldrarna i förra veckan, dom lämnade oss i fredags och sedan dess har vi bara haft det så sjuhelsikes lugnt och skönt (inte för att besöket på något sätt var jobbigt, tvärtom, man blir snarare ompysslad än tvärtom, men jag har saknat att varva ner ordentligt).

I torsdags kväll åt vi trerätters på Invito. Det var lätt den dyraste måltiden jag ätit under min tid i Umeå, och visst smakade det bra, men vad hände med smaksensationen som jag tyckte uteblev totalt? I övrigt har vi haft Harry Potter maraton, jag har inhandlat 4 nya pocketböcker som jag har börjat beta av och vi har lagat, och börjat älska, äkta ceasar-sallad. Jag har tränat som en dåre och i lördags morse drog vi till IKSU kl 9.30 för en timmes squash. Jag har fortfarande träningsvärk, men det var det värt - sjukt roligt. Jag har äntligen fått ihop mina två sista stipendieansökningar och on top of this fortsätter påskhelgen med en röd dag till. Idag ska M och jag sitta hemma och plugga, och så fort solen tittar fram ska vi ila till köket, sätta på kaffet, flytta ut på balkongen och käka årets första glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback