lovley friday

Jag älskar fredagar. Jag inser att jag låter som 50 bast men jag älskar att komma hem efter en femdagars ´arbetsvecka´, laga lite god mat, tända ljus, kura ihop mig i M´s famn och dricka lite vin medan jag varvar ner. 

Lördagar är inte heller fy skam. Vårkänslorna dansar i magen på mig. Jag har ägnat morgonen åt att bläddra bland mina fotomappar från i somras och var tvungen att ladda upp ett sommaralbum från på facebook. Blev alldeles varm i kroppen - jag insåg hur mycket jag längtar till sommaren och hur fin den som gick var. Fina Vaxholm där jag bodde. Mysiga Värmland där jag hälsade på M och hans föräldrar. Och så Tjörn där M och jag hade våra sista semesterdagar innan skolan började. Det har inte riktigt sjunkit in än att jag måste packa ihop mig och mitt liv i Sverige i mitten av juli för att åka till andra sidan jorden. Svensk sommar 2009 blir Spring 2009 i Australien. Hu.

Igår var E och jag tillbaka på biblioteket, han har återvänt från sin hemvistelse och vi har satt samman det vi åstadkommit på varsitt håll under veckan. Inte illa. Det börjar minsann arta sig. Jag tog mig för första gången ned i bibliotekets magasin där jag spänt tassade omkring med stora ögon medan jag försökte lista ut hur allting fungerade bland alla flyttbara, sjukt läskiga, bokhyllsrader (mellan vilka man för övrigt skulle se upp för att fastna). Som i Harry Potter, fast mindre gammaldags. 

Nu ska jag knalla till SLU och hämta upp ett gäng artiklar som jag tänkte plöja igenom innan kvällen. Och i eftermiddag blir det squash. Igen. I´m hooked. Jag är för övrigt stammis på IKSU numer. I torsdags kväll tog jag mig igenom 70 minuters spinning (jag trodde på allvar att jag skulle ett par gånger) och igår rev jag av en halvmil på bandet och körde mage på gymmet. Jag har ett nyckelord att tänka på varje gång motivationen tryter. Väldigt effektivt! Nu promenad, som sagt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback