happy days

Min uppsatspartner har lämnat Umeå för Västerås ett par dagar vilket inneburit att jag kunnat disponera min tid helt fritt den senaste veckan. Rätt skönt med tanke på att Universum råkar kännas som ett fängelse för tillfället. Istället har M och jag suttit hemma, vi har varvat plugget vid köksbordet med lite läsning (tar mig egenom Åke Edvardssons böcker för tillfället) och kaffe ute i solskenet på balkongen. Vi har knallat ned till Nydalasjön och suttit på en bänk i solskenet medan hundarna tumlat omkring i snöslasket utan koppel (jojomen, just nu är dom två). Vi har hunnit en sväng till IKSU i stort sett varje dag och igår avslutade vi dagen med take-away sushi och varsitt glas vitt framför en film. Idag däremot, har vi varit och hämtat ut resultatet på den tenta som blir den sista under mitt kandidatår, score, VG. Dessutom har vi varit ner på stan, Synsam, och kollat på brillor åt M. Han hade visst synfel och har nu plockat med sig fyra par bågar hem som han står och kedjetestar framför spegeln, totalt egoboostad, eftersom jag inte kan sluta upprepa hur snygg han är i glasögon. Det lutar åt de översta paret vilket helt klart hade varit my pick. Jag vill också ha brillor, undra om man skulle boka in sig för en synundersökning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback